Beleid bij bezoek aan een polikliniek (8)
Bij een bezoek aan de polikliniek (5):
Familie/wettelijk vertegenwoordiger:
- Is verantwoordelijk voor de begeleiding van de patiënt tijdens het ziekenhuisbezoek;
- Indien de wettelijk vertegenwoordiger niet aanwezig is, dan heeft de begeleider naam en contactgegevens van de wettelijk vertegenwoordiger beschikbaar;
- Indien begeleiding door naasten niet mogelijk is of persoonlijk begeleiding vanuit de woon-/zorginstelling gewenst is, dan wordt in onderling overleg een regeling getroffen;
- Neemt z.n. contact op met de polikliniekassistente over de afspraak (bijzonderheden zoals tillift, gedragsprobleem, wachttijden e.d.);
- Neemt het rapportageformulier mee (6).
Verwijzer (huisarts of AVG):
- Verwijst via ZorgDomein of geeft een verwijsbrief op papier met patiënt en begeleiding mee;
- Bij complexe patiënten: neemt contact op met de medisch specialist en geeft aan dat het een patiënt met een verstandelijke beperking betreft, en of er bijzondere behandeling of begeleiding nodig is;
- Geeft rapportageformulier mee aan patiënt en begeleiding (6).
Medisch specialist:
- Specialist of begeleider vult het rapportageformulier in dat door de huisarts/AVG aan patiënt en familie is meegegeven, zodat de verwijzer/woonafdeling weet wat er besproken is en wat het beleid is (6);
- Verstuurt de specialistenbrief naar de verwijzer.
(5) Het huisartsenboekje kan ter ondersteuning worden meegenomen: huisartsenboekje.nl
(6) Zie toelichting.
(8) Deze afspraak geldt ook bij bezoek aan het ziekenhuis voor diagnostisch onderzoek of kleine verrichtingen.